closed Adi
Atat calitatea serviciilor cat si a produselor este ireprosabila, deci recomand cu placere. Adrian Tanase
2014-08-14 11:29:32 [...]
closed brandusa maria
sunt multumita in totalitate de toate produsele pe care le-am cumparat.la multi ani! un an mai bun!
2012-01-24 12:00:27 [...]
closed Dinca Sofia
ieri am intrebat-o pe prietena mea de solutia pt covoare deoarece eu am folosit sprayul de covoare si mi-a fost f greu sa scot spuma, greu de...
2011-06-24 11:11:11 [...]
closed Balan Anca
ok
2011-05-25 16:27:28 [...]
closed adriana
Seriosi, merita sa incerci.
2011-05-07 12:42:32 [...]
closed eliana
sunt ok.am sa mai comand.
2011-05-05 10:25:53 [...]
closed Sergiu
S-au miscat f bine,promti in livrare si produse de buna calitate
2011-05-03 22:23:11 [...]
closed Mondor
www.cleaningromania.ro
2011-05-03 19:39:24 [...]
Cerere Firma
de ce noi?

noutati Promotii Special

Rau pentru sanatate?Cum sa contracarezi efectele negative ale unui job de noapte


 

Azi,unul din 5 muncitori este angajat intr-un job care presupune  si ture de noapte iar sectorul de cleaning este unul dintre cele mai afectate.Cercetarile au demonstrat ca o munca desfasurata constant in timpul noptii are efecte negative asupra sanatatii si a starii de bine.
 
Consecinte asupra corpului
 
Asadar,in afara de efectele negative evidente ale unui job de noapte asupra vietii sociale si a familiei,care sunt cele asupra organismului?Studiile arata ca atunci cand esti treaz noaptea si adormit pe timpul zilei organismul nu primeste indicii biologice suficiente din lumina mediul ambient.Aceste indicii sunt necesare pentru reglarea ritmului circadian-ceasul intern al organismului care controleaza ciclul somn/trezire.Acest aspect afecteaza capacitatea de a adormi si a beneficia de suficient somn profund.
O alta problema apare din cauza trecerii de la un program de noapte la unul de zi in timpul zilelor libere sau datorita schimbarilor de tura.Aceste schimbari au ca efect reactiile intarziate.Corpul are nevoie de o ora pe zi pentru a se acomoda cu schimbarile somnului.
Efectele dereglarii ceasului nostru biologic poate avea consecinte mult mai grave.Sistemul nostru de sincronizare este foarte complex si regleaza o serie de aspecte fiziologice cum ar fi tensiunea arteriala,secretia acidului gastric si chiar modul in care receptam durerea.Deci,pe termen scurt munca pe timp de noapte te poate face sa te simti mai obosit si mai putin alert-s-ar putea sa vi se para mai dificil sa luati decizii si chiar sa comunicati iar sansele de a avea un accident cresc exponential.
Pe termen lung,pot aparea tulburari gastro-intestinale(pirozis cronic si indigestie),crestere in greutate,tensiune arteriala crescuta,risc mare de boli cardiovasculare si atac de cord.Apar si probleme emotionale.De exemplu,femeile care muncesc in ture de noapte au dificultati de menstruatie si probleme de infertilitate.
 
Contracararea efectelor negative.
 
Din fericire exista metode demonstrate pentru a contracara efectele unui job in ture de noapte.
  • Daca trebuie sa munciti noaptea,schimbati cat mai putin posibil programul dvs de zi cu zi.De exemplu,daca munciti mai multe zile la rand si apoi aveti cateva zile libere,incercati sa pastrati orele de somn la fel chiar si atunci cand nu sunteti la lucru.
  • Daca trebuie sa va schimbati tura incercati sa o mutati inainte.E mai usor sa aveti un program de la 7am la 3pm decat de la 3pm la 7am.
  • In timp ce lucrati noaptea incercati sa stati in cat mai multa lumina puternica-aceasta va ajuta organismul sa reglementeze ciclul somn/trezire.
  • Pentru a dormi bine in timpul zilei,evitati lumina soarelui cel putin o ora inainte de a merge la culcare.
  • Mentineti camera de somn cat mai intunecata si racoroasa cu putinta.Daca este necesar folositi dopuri pentru urechi si masca pentru ochi pentru a reduce la minim orice factor disturbator.
  • In timp ce lucrati noaptea incercati sa va organizati viata pe ciclul munca-somn-timp liber decat munca-timp liber-somn care este caracteristic celor care muncesc pet imp de zi.
  • Evitati tigarile si cofeina in exces,nu luati medicamente sau alcool pentru a putea dormi sau stimulante de orice tip pentru a putea sta treaz.
  • Incercati cat mai multe exercitii fizice in timpul pauzelor turei de noapte.Daca nu este posibil,incercati cateva exercitii inainte de a incepe munca.Evitati exercitiile extenuante inainte de a dormi.
 
In numeroase studii facute printre cei care muncesc noaptea este interesant faptul ca multi dintre ei au facut o lista cu multe efecte si aspecte positive.Au mai mult timp liber la dispozitie si concedii mai lungi.In acelasi timp sunt angajatori ce platesc extra orele de noapte ceea ce aduce si un avantaj financiar.Deci,ceea ce pentru unii reprezinta un dezastru pentru altii pentru altii adduce posibilitatea de a petrece mai mult timp cu familia si reduce nevoia de ajutor pentru ingrijirea copiilor.
 
 
  • Vezi certificarile ISO
    Facebook Logo
    Leroy Merlin

    Baumax

    Cora

    Supeco

    Praktiker

    Carrefour

    Eco Confort

    Camera La Mare

    daxi

    Calcrufe.ro

    Euforie Online